
Kreatywność to cecha bardzo pożądana w dzisiejszych czasach, zwłaszcza w marketingu i tworzeniu różnego rodzaju contentu. I chociaż czasem ciężko uchwycić, kiedy mamy do czynienia z czymś kreatywnym, to istnieją pewne sposoby na to, by wykorzystać ją efektywnie w filmach reklamowych. Jak?
Czym jest kreatywność w filmach promocyjnych?
Nie istnieje miara, którą można zmierzyć, w jakim stopniu dany film reklamowy jest kreatywny. To samo zresztą dotyczy innych dziedzin w obszarze produkcji różnego rodzaju contentu. Mimo tego da się zauważyć pewne prawidłowości. Jedną z ważniejszych jest to, że dobry film reklamowy, który możemy nazywać kreatywnym to taki, który wyróżnia się na tle innych nowatorskim podejściem do tematu, świeżością spojrzenia, czymś, co zaskakuje i od razu zwraca uwagę. Na tym właśnie polega kreatywność w produkcji filmów reklamowych i innych przekazów medialnych.
Z drugiej strony, kreatywność nie może być sztuką dla sztuki, dlatego zawsze najważniejsze jest to, aby umiejętnie tworzyć skuteczne filmy promocyjne. Zresztą jedno nie wyklucza drugiej, a więc kreatywność może iść w parze ze skutecznością, co zapewnia znamienite rezultaty.
Jak uniknąć pułapek w kreatywnym tworzeniu filmów promocyjnych?
Chyba największą pułapką, w jaką można wpaść podczas produkcji filmów produkcyjnych mających być kreatywne, jest…silenie się na oryginalność. Tak to niestety wygląda, że jeśli ktoś chce stworzyć na siłę coś unikatowego, to niestety rezultat może być zgoła odmienny. To pułapka, o której trzeba pamiętać, bo wielu twórców w nią wpada. Pułapką bywają też zbyt silne inspiracje danym wydarzeniem czy zjawiskiem kulturowym.
Jak trenować kreatywność?
Niezwykle ważne jest to, że kreatywność to nie jest jakaś magiczna siła dostępna tylko dla nielicznych. Tak naprawdę rodzi się z nią każdy, trzeba tylko stale odkrywać w sobie dziecko, by mieć świeży i chłonny umysł. Widzieć w pewnych utartych schematach nową jakość. Ale żeby korzystać ze źródła kreatywności, trzeba stale ją ćwiczyć. To tak jak z uprawianiem sportu czy nauką języków obcych – trening czyni mistrza, a jeśli przestaniemy trenować, to szybko stracimy wcześniejszy potencjał.
Kreatywne filmy reklamowe działają na wyobraźnie odbiorców i zostają w ich pamięci na długo, dlatego zawsze, jak to możliwe, starajmy się, by tworzyć takie obrazy.